Centrum Kryzysowe to platforma, gdzie pacjenci onkologiczni i ich bliscy znajdą pomoc w przejściu krok po kroku przez wszystkie etapy choroby. Możesz porozmawiać z pracownikami Centrum dzięki specjalnej infolinii – 22 105 55 30, działającej od poniedziałku do piątku w godzinach 17:00-19:00. Osoby obsługujące infolinię mają przygotowanie psychologiczne.

Dzwoniąc na infolinię Centrum Kryzysowego – 22 105 55 30 – można uzyskać informacje na temat swojej choroby oraz profesjonalne wsparcie. „Zdiagnozowano u mnie chorobę, co robić?”, „Gdzie mogę się znaleźć rzetelne informacje na temat swojej choroby?, „Ktoś z rodziny zachorował, nie radzę sobie z tym”, „Czy jako pacjent mogę się domagać badania?”, „Jak zorganizować hospicjum domowe dla bliskiej osoby?”- oto przykładowe pytania czy problemy, z którymi możesz się do nas zwrócić.

Infolinia Centrum Kryzysowego jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 17:00-19:00.

W środy masz dodatkowo możliwość porozmawiania z interwentką kryzysową, która potrafi zapewnić krótkotrwałą, szybką pomoc psychologiczną osobie, która znalazła się w trudnej sytuacji i nie jest w stanie sobie z nią samodzielnie poradzić.

W czwartki zachęcamy do kontaktu z psychoonkologiem. To specjalista, który pomaga w odnalezieniu się po diagnozie, uczy metod i technik psychologicznych służących poprawie stanu emocjonalnego, wskazuje techniki dobrej komunikacji, pomaga w pracy nad poprawą jakości życia, wspiera bliskich chorej osoby.

W czwartki i w piątki dyżurujące osoby odpowiedzą także na pytania związane z psychodietetyką, dziedziną, która łączy elementy psychologii, dietetyki oraz medycyny. Nasza specjalistka podpowie np., co robić, gdy w wyniku choroby bądź terapii wystąpią problemy odżywiania i jak zadbać o siebie podczas leczenia.

Wiemy co dzieje się w głowie chorego, gdy otrzymuje wiadomość, że zachorował na raka. Pojawia się wiele pytań, strach o własne życie, czasem złość i zagubienie. Nasza platforma odpowiada na wiele z tych pytań, ale czasem nic nie zastąpi rozmowy z drugą osobą. Dlatego od początku naszym celem było uruchomienie infolinii, gdzie będzie można porozmawiać, a osoba z drugiej strony słuchawki będzie mogła pomóc i wesprzeć. Mam nadzieję, że takie rozwiązanie pomoże wielu osobom w trakcie ich drogi z chorobą – powiedziała Elżbieta Kozik, prezes Stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny.

Oto, co o infolinii Centrum Kryzysowego mówią osoby, które wspierają pacjentów i ich bliskich:

Wierzę, że nasze wsparcie może zwiększyć poczucie bezpieczeństwa. Pomogę znaleźć informacje na naszej stronie i podpowiem, jak się po niej poruszać. Podpowiem też, na co zwrócić uwagę biorąc pod uwagę sytuację danego pacjenta – zapewnia Anna.

Będę po drugiej stronie telefonu, aby wysłuchać i udzielić jak najbardziej precyzyjnych informacji. Chcę towarzyszyć osobom, które doświadczają choroby, aby miały wsparcie i wiedziały, że nie są same – deklaruje Agnieszka.

Jesteśmy tu dla Ciebie! Największą satysfakcję sprawia nam skuteczna pomoc i robimy wszystko, by ją zapewnić. Dla nas najważniejsze jest, byś nie został sam/sama ze swoją chorobą czy problemem. Jeśli masz ochotę podzielić się z nami swoim doświadczeniem, opisać swoją historię, zapraszamy do kontaktu także tutaj: kontakt@centrumkryzysowe.org.pl.

Infolinia Centrum Kryzysowego jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 17:00-19:00 pod numerem: 22 105 55 30. W środy masz możliwość rozmowy z coachem kryzysowym, a w czwartki i w piątki – również z dietetyczką. Dzwoń od poniedziałku do piątku – w godz. 17:00 – 19:00, tel. 22 105 55 30

Przekaż nam 1.5% podatku

Jeśli masz ochotę nam pomóc, możesz przekazać nam 1,5% z podatku.
Przekaż 1.5% podatku

Infolinia 22 105 55 30

(pon. - pt, 17.00 - 19.00)